Uszlachetniacze do oleju, aby auto pracowało prawidłowiej

autor:

Zwierzęta

Przykrywając części metalowe olejem silnikowym, unika się ich wystawieniem na tlen, co z kolei unika ich utlenieniu przy wysokich temperaturach, broniąc silnik przed korozją. Wolno dołożyć też do oleju inhibitory korozji. Dużo olej silnikowy ma też dodatki w postaci środków czyszczących oraz dyspergujących, żeby utrzymać napęd w czystości oraz zminimalizować tworzenie stałych związków tłuszczowych. Tarcie metalowych części tworzy, w sposób pewny, mikroskopijne cząsteczki metalu. Cząsteczki mogą przenieść się w oleju, powodując pokaźniejszą erozję i zużycie kinetycznych części.

Właśnie aby przefiltrować te cząsteczki są filtry oleju. Pompa oleju, wyjście bądź też pompa zębata poruszana silnikiem pojazdu zajmuje się pompowaniem oleju przez filtr. Istnieją dwa typy filtrów, o pełnym przepływie oraz rozdwojonym. Akcesoria do olejów silnikowych, takie jak przeciwkorozyjne, zmniejszają korozyjny wpływ oleju na szczegóły ruchome w silniku – wypróbuj Uszlachetniacz do paliwa. Dodatki przeciwutleniające, mają na celu spowolnienie procesu starzenia się oleju. Olej silnikowy przygotowuje powłokę oddzielającą ruchome części, jakie się obok siebie znajdują. W ten sposób zmniejsza się prostolinijny kontakt, zużycie i tworzenie się ciepła, chroniąc silnik.

To właśnie dzięki stosownego przewodnictwa ciepła olej silnikowy, w momencie styku z gorącą powierzchnią, wchłania część ciepła, aby przemieścić go w inne miejsce, najczęściej do powietrza lub ewentualnie jakiegoś rodzaju odprowadnika. W silnikach benzynowych, górnolotny pierścień kompresji ma prawo narazić olej silnikowy na temperatury rzędu 160 stopni Celsjusza.

W silnikach wysokoprężnych, górnolotny pierścień ma okazję wystawić silnik na temperatury ponad 315 stopni Celsjusza. Oleje silnikowe z lepszymi wskaźnikami lepkości mniej się osłabiają w gigantycznych temperaturach. Należy zawsze zwracać uwagę na wskazanie lepkości, jakie znajduje się na zapakowaniu każdego oleju silnikowego. Klasyfikacja Society of Automotive Engineers dzieli oleje silnikowe wedle 11 klas lepkości, 6 klas zimowych oraz 5 klas letnich. Istnieją także oleje całoroczne, które muszą niemniej jednak spełnić kryteria letnie i zimowe.

Dodaj komentarz