W jaki sposób jeść zdrowo i smacznie?

autor:

Zdrowie & Uroda

Od dziecka uczymy się, że to co jest uznawane za zdrowe, z reguły jest niewłaściwe oraz wypada to zjeść, nawet wbrew osobistej woli. Wskutek tego w latach, kiedy już jesteśmy dorośli, sami prowadzimy kuchnię oraz nikt nam nie podstawia pod nos gotowych obiadów, powiadając, że są zdrowe nie przepadamy za jedzeniem w tym stylu oraz w szeregu przypadków wolimy zjeść coś na mieście, albo zamówić na wynos. I tak jest wygodniej.

Jednak zdrowa dieta nie obowiązuje tylko dzieci. Obowiązuje nas przez całe życie, ponieważ bardzo często stan naszego zdrowia jest odbiciem diety, jaką stosujemy. Jeżeli stworzona przez nas dieta składa się z jedzenia na mieście, gdzie potrawy, z pozoru dietetyczne pod żadnym pozorem takie nie są, prędko zobaczymy tego wyniki. Zamawiamy w restauracji makaron z sosem z pomidorów oraz nie patrzymy na to, że makaron jest podsmażany, a sos aż ocieka oliwą i tłuszczem. Przekonani, że jemy zdrowo, albowiem jakkolwiek nie jest to ani kaloryczne ani jedno z tych szybkich dań.

Porządniej odnaleźć odrobinę czasu na domową kuchnię, z całą pewnością niezwykle szybko przyzwyczaimy się do zmian na lepsze – lub korzystać ze zdrowych opcji, jak kremy orzechowe. Jeśli byłoby nam dane, ujrzeć z boku jak wygląda nasza dieta, jak się odżywiamy, na pewno niejeden załamałby nad tym ręce oraz stwierdził, że z całą pewnością nastąpiła jakaś pomyłka. A jednak. Te nieregularny czas jedzenia, prędkie obiady na mieście, to cały czas nasza idealna dieta. A poniekąd jej brak. Czy żywienie, to jaką dietę mamy na co dzień wpływa na nas znamiennie, czy nie ma zbytniego znaczenia? Ma kolosalne, bowiem wszystko to odbija się nie tylko na wadze, lecz również na ogólnym stanie zdrowia.

Skutkiem tego nie ma sensu wykorzystywać zabiegu zaprzeczania, tylko czas przyznać się do tego, iż wypada coś zmienić. Nie musisz od razu udać się do dietetyka, po ulubiony system odżywiania. Wystarczy, że zaproponujesz samemu sobie układ oraz będziesz od tej pory uważać na to co jesz, jeść na mieście, nie częściej niż dwa razy w tygodniu, będziesz spożywać regularnie śniadanie, na jakie nie będą składały się dania rodzaju fast food, a kolację zjesz chociaż na dwie godziny przed snem. Są to małe ustępstwa, niemniej jednak wprowadzają duże zmiany, warto.

Dodaj komentarz